Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 
Forum o ogarze 200 Tuning i wiele innych rzeczy o ogarze Strona Główna

tuning silnika i tlumika

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum o ogarze 200 Tuning i wiele innych rzeczy o ogarze Strona Główna -> Tuning techniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
kwiatek999
Rowerzysta



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:45, 28 Cze 2006 Temat postu: tuning silnika i tlumika

najlepiej wymienic przednia zebatke na 12 zebow...puzniej przewiercic dlawik, ktory znajduje sie w tlumiku i Ogar lecie 65 km/h :twisted:

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zwirek
Administrator



Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland:Mosina k. Poznania

PostWysłany: Śro 12:00, 28 Cze 2006 Temat postu:

No napisałeś to bardzo krótko. Więcej info napisane jest w innym temacie. Ale dodam tylko że trzeba oddławić tłumik w ten sposób że przewiercamy dławik i robimy dodatkowe 2 dziury na "zakrywce" tłumika.

Silnik można odblokować rozwiercając kriciec od gaźnika lub kupując nowy z większą dziurą. A z tymi zębatkami to chodzi o to że:
11 zębów = największe przyspieszenie
12 zębów = równe przyspieszenie i równa prędkość max
13 zębów = największa prędkość max

To by było na tyle. Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Liqvidator
Moderator



Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 17:26, 04 Paź 2006 Temat postu:

Moze cos o silniku.... Ogar 200 był to motor w którym zostały założone blokady zmniejszające jego prędko0sc max itd... pierwsze co trzeba by było zrobić to je usunac.
Potem mozemy sie zabierać za jakiś tuning silnika np. załozyc cylinder 60ccm przydało by sie przy tej okazji zmienic łożyska na wale, mozna splanowac głowice dzięki czemu zwiększymy troche moc i V-max , zqałozyć wieksze dysze , filtr stożkowy powietrza....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
alfa86
Streetowiec



Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Piła

PostWysłany: Śro 21:45, 15 Lis 2006 Temat postu:

A nie możecie kupić jakiegoś stożka jest na allegro za 40 zł podobno ślnik będzie lepiej chodzil . Albo kupić sportowy tłumik podobno daje 15% mocy . Po co od razu odblokowywać . A słyszałem że jak się cylinder 60 cm to on szybciej się popsuje niz ten orginalny !! Blue_Light_Colorz_PDT_04

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zwirek
Administrator



Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland:Mosina k. Poznania

PostWysłany: Czw 19:52, 16 Lis 2006 Temat postu:

Stożek to dobry pomysł ale czy widziałeś jak wygląda ogar bez oryginalnego filtra powierza?? Wg mnie wtedy wyglądem przypomina komara ale to sprawa wyboru. Nie oznacza to iż nie można zostawic niepracującego filtra w ramach wypełnienia wolnego miejsca

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Goku23
Rowerzysta



Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:19, 16 Lis 2006 Temat postu:

co do 1 postu to moja jawa leci ponad 60 dych jak i ogar mojego kolegi (alfa) :d a dobrym sposobem gdy chcemy sie poscigac jest zwiekszenie obrotów wystarzy linke od gazu wykrecic do gory wtedy ma sie duzego kopa fajne przyspieszenie i spoko staje na jedno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zwirek
Administrator



Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland:Mosina k. Poznania

PostWysłany: Czw 20:30, 16 Lis 2006 Temat postu:

Staje na jedno?? Opisz swoje extremalne przeżycia w dziale extremalne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Liqvidator
Moderator



Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 0:11, 18 Gru 2006 Temat postu:

Zwiększenie obrotów to nie wszystko nie wyciagniesz tym nic wiecej z silnika oprócz tego że bedzie chodził na wyszych obrotach. Chodzi o to zeby zrobić coś zeby zwiekszyła sie moc i by wchodził na wyzsze obroty niż w oryginale spróbuj wtedy posmigać Blue_Light_Colorz_PDT_07

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zwirek
Administrator



Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland:Mosina k. Poznania

PostWysłany: Czw 12:28, 04 Sty 2007 Temat postu:

Niop. Liqvidator ma racje. Tu nie chodzi tylko o wyzsze obroty tylkoo to żeby wyniki byly lepsze!!! ALe dobry miales pomysłBlue_Light_Colorz_PDT_15

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Liqvidator
Moderator



Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 17:28, 10 Mar 2007 Temat postu:

Jeśli ktoś chciałby nieco bardziej stuningować swojego ogarka by wycisnąć z niego więcej niż daj fabryka proponuje
-lekko splanować głowice tylko bez przesady bo łożyska wtedy dostają za bardzo w d**e

-to co proponują wszyscy czyli wymiana cylindra na 60ccm przy zakupie takiego cylindra przydało by się wymienić łożyska na wale

-wyrównać połączenia kanałów cylindra z karterami

-wypolerować skrzynie korbową i kanały w cylindrze

-zasosować dysze o większym przelocie...jak wiadomo w ogarze zostały zastosowane dysze o mniejszym przelocie niż w orginalnie w jawce dlatego proponował bym założenie dyszy od jawki

-skrócić kolanko o 10cm w tym miejscu gdzie wchodzi do tłumika

-skrócić górna nózke tłoka o 2-3mm

Po takich przeróbkach ogar powinien zaraz ożyćBlue_Light_Colorz_PDT_07 Osiagi bedą bardzo widoczne powinno się zwiększyc jago przyspieszenie i prędkośc max:) Ogar powinien zyskać wiele mocy, a jeśli ktoś chciał by jeszcze potym zwiększyć jego V-max proponuje zmiane tylniej zębatki na zębatke od komora lub jakąś inną a do przodu załozyc 11z.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RAD1CAL
Rowerzysta



Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:48, 01 Kwi 2007 Temat postu:

Taki tuning to zabawa w kotka i myszkę albo sie uda albo nie!! już nie jeżdżę na "ogarku" ale wiem co nie co jak zrobić żeby kulał się troszkę lepiej...

1-"najważniejsze!! nowe łożyska w całym silniku!!!! on nie będzie dobrze chodził jak będzie miał zbędne luzy...

2-"szczelny tłumik..

3-"nowy napęd!! najlepiej 11 zębów na zębatce na wałku zdawczym!!

4-"nowy łańcuszek na koszu sprzęgłowym!!

5-"rozwiercić kanały w cylindrze ale tylko kanały zwrotne!!

6-"rozwiercić gardziel gaźnika na 19mm z 16mm

7-dysze od jawki

8- nowy tłok i pierścienie

9-spasować kanały cylindra z kanałami karterów

10- pełna polerka kanałów i komory wału.

11- niby nic a jednak coś... dobry olej!!

ja to zrobiłem i kulałem się z pasażerem jakieś 70-75km/h.. te przeróbki na pewno działają...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Liqvidator
Moderator



Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 13:24, 01 Kwi 2007 Temat postu:

No ja u mnie to wszystko mam

mam nowe łożyska i simmery w całym silniku, nowe wałki nowy kosz sprzęgłowy, tarcze i łańcuszek mam też wypolerowaną skrzynie korbową i kanały cylindra nowego 60ccm (moje kanały cylindra są większe od oryginału) i nie musze ich rozwiercać a, żeby wyrównać połączenia z karterami musiałem ok. 3mm zeszlifować a oryginalna uszczelka wcale nie wchodzi na mój cylinder (rozrywa się na tuleji) i zakrywa kawałek kanału. Mam 2 nowe zębatki 11z. i 12, dysze od jawki, a oprócz tego splanowaną głowice ok1,5mm

RAD1CAL mam nadzieje że to nie był twój jedyny post i ze będziesz często zaglądał na forum i podsuwał swoje pomysły innym Blue_Light_Colorz_PDT_07


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zwirek
Administrator



Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland:Mosina k. Poznania

PostWysłany: Nie 19:42, 01 Kwi 2007 Temat postu:

No fajnie miec kogos kto pomoze. A faktycznie tak jak napisales przeczyscic caly silnik powymieniac i silnik jak nowy. Tylko jak wymienisz tlok i pierscienie to trzeba moto dotrzec a wtedy wszystkie "nowe" łożyska szlag trafi. ALe masz racje w tym co opisales;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RAD1CAL
Rowerzysta



Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:52, 17 Kwi 2007 Temat postu:

Pamiętajcie jeszcze o tym że Polacy łeb maja,ale do wódki:) i tak kombinowali zeby mniej palił a nie lepiej jezdzil wiec zebatka 11 zebow na walku da nie tylko lepszego kopa na starcie ale i wieksza predkosc. bo zanim na 13 rozpedzisz sie do 75km/h to na 11 zdazysz juz dawno miec 70 i uciec dosyc daleko...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Babinho
Moderator



Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 753
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin WLKW

PostWysłany: Pią 7:15, 20 Kwi 2007 Temat postu:

na 11 do 70 sie nie rozpedzisz Blue_Light_Colorz_PDT_06 mi na 13 max 70 szedl... a na 11 leci 60

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum o ogarze 200 Tuning i wiele innych rzeczy o ogarze Strona Główna -> Tuning techniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
phpBB (C) 2001, 2005 phpBB Group
Theme Retred created by JR9 for stylerbb.net & Programosy
Regulamin