Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 
Forum o ogarze 200 Tuning i wiele innych rzeczy o ogarze Strona Główna

Cylinder 60cm3 , większa dysza , gardziel itp

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum o ogarze 200 Tuning i wiele innych rzeczy o ogarze Strona Główna -> Tuning techniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Ferdezo
Kozaczyna



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:21, 21 Cze 2007 Temat postu: Cylinder 60cm3 , większa dysza , gardziel itp

Witam oto co wiem aby nasz ogar przestał być motorowerem Blue_Light_Colorz_PDT_15

1.Cylinder 60cm3 - to najpopularniejszy a zarazem najlepszy sposób aby osiągnąć moc silnika. Nigdy nie zostało udowodnione że taki cylinder wpływa negatywnie na silnik ale słyszałem że może się uszkodzić wał korbowy przy dłuższym okresie.

2.Filtr Stożkowy - z takim filtrem nasz ogar dostaje trochę więcej mocy ponadto zajmuje o wiele mniej miejsca

3.Większy Gardziel - Gdy zdejmiecie filtr powietrza i zobaczycie do gaźnika ujrzycie Gardziel. Jest tam mała dziura , i gdy ją rozpiłujemy (tylko ostrożnie) możemy osiągnąć większą moc przez większy dopływ mieszanki. Ale UWAGA OSZCZĘDNI ciągnie więcej paliwa Blue_Light_Colorz_PDT_08

4.Lepsza Dysza - w sklepie można kupić dysze która daje więcej mocy naszemu ogarkowi jest ona przewiercona ale lepiej kupić ją w sklepie niż przewiercać ją samemu


To najbardziej znane sposoby tuningowania motorka jeżeli znacie inne to piszcie ja dodam że słyszałem jeszcze o wygładzaniu tłoka, o zębatkach już była mowa a nawet słyszałem o włożeniu świecy samochdowej dla lepszego kopa.

DLA PIERWSZORZĘDNIE LICZY SIĘ MOC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stunter
Zbanowany



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: WGW

PostWysłany: Czw 21:22, 21 Cze 2007 Temat postu:

Mozna skrocic tlok ale minimalnie, mozna uciac kolanko w rurze wydechowej, powiekszyc kruciec

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Neoxis
Kozaczyna



Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nidzica

PostWysłany: Czw 22:25, 21 Cze 2007 Temat postu:

I tu ja mam cos do powiedzenia Blue_Light_Colorz_PDT_15 Ogar 200 z silnikiem od jawy 50, moc 3,5KM... malo. To daje stosunek 1KM na ponad 20 kg, ale zauwazmy, ze ogarek sam nie pojedzie, dodatkowo lekki kierowca, np. 60kg i masa ogarka rosnie dwukrotnie, czyli 1KM na ponad 40kg, to naprawde slabo. Spojrzmy jednak z innej strony. To silnik starej produkcji z lat 70-80 wiec dziwic sie nie ma co. Fakt, nowoczesne skutery maja po 5KM i wiecej z 50ccm, ale i z naszego ogarka, z tych 3,5KM mozna cos wycisnac, mozna pokrecic baczki, podbic kolo, na piasku sie poslizgac no i nawet ogarkiem mozna sie zabic Blue_Light_Colorz_PDT_19 Fakt, silnik ogarka jest podatny na tuning, mozna bez problemu osiagnac 5KM, ale ... to naprawde wplywa na awaryjnosc i trwalosc silnika. Nawet najbardziej zadbany silnik ogara odczuje odrobine "szalenstwa" przy standardowej mocy. Przedewszystkim wal nie jest przystosowany do wyzszych obrotow (tutaj operacje z tlokiem) oraz wiekszym obciazeniem (tutaj wieksze pojemnosci cylindra czy planowanei glowicy). Dlatego radze zastanowic sie przed tuningiem. Ja pozostawiam ogara w oryginale, poniewaz cenie sobie bezawaryjnosc, chociaz i tak jest awaryjny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Liqvidator
Moderator



Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 8:45, 22 Cze 2007 Temat postu:

Ja zaryzykowałem i poddałem ogarka tuningowi. Założyłem cylinder 60ccm, powiększyłem i wypolerowałem kanały i wyrównałem połączenia z karterami. Wypolerowałem skrzynie korbowa, króciec i gaźnik.......założyłem dysze o większym przelocie, splanowałem głowice o 1,5 mm i maksymalnie skróciłem kolanko. Kupiłem nowe łożyska i simmery, koszyk i tarcze sprzęgłowe....założyłem grubsze podkładki żeby wzmocnić sprzęgło i żeby mniej się zużywało. Wymieniłem wszystkie podstawowe części i po tym remoncie stare zostały tylko obudowy silnika. Jak na razie ogar chodzi super ...na zębatce 11 rozpędziłem sie do 70km/h ....jak narazie nie słychać żadnych stuków w silniku i nie wyglada na to że mógłby mieć gdzieś jakieś luzy, a ostatnio silnik zaczął chodzić płynniej i ciszej. :hamster_dunno:

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Babinho
Moderator



Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 753
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin WLKW

PostWysłany: Pią 15:07, 22 Cze 2007 Temat postu: Re: Cylinder 60cm3 , większa dysza , gardziel itp

Ferdezo napisał:
3.Większy Gardziel - Gdy zdejmiecie filtr powietrza i zobaczycie do gaźnika ujrzycie Gardziel.

po pierwsze: dlaczego zakladasz nowy temat skoro to wszystko juz jest na forum?
po drugie: ...wiemy jak wyglada i co to gardziel...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ferdezo
Kozaczyna



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:36, 22 Cze 2007 Temat postu: Re: Cylinder 60cm3 , większa dysza , gardziel itp

Babinho napisał:

po drugie: ...wiemy jak wyglada i co to gardziel...



nie wszyscy wiedzą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stunter
Zbanowany



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: WGW

PostWysłany: Pią 21:58, 22 Cze 2007 Temat postu:

Zapewniam cie ze wiekszosc osob na tym forum wie co to gardziel. tu jest fachowa obsluga i wszyscy bardzo dobrze znaja ogarki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Neoxis
Kozaczyna



Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nidzica

PostWysłany: Pią 22:31, 22 Cze 2007 Temat postu:

Jakze milo mi to slyszec, ale coz, to fakt Blue_Light_Colorz_PDT_08

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marko_GT
Rowerzysta



Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:11, 26 Cze 2007 Temat postu:

Czy cylinder z tej aukcji będzie pasował do Ogara 200 z silnikiem od jakwi???
link poniżej:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stunter
Zbanowany



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: WGW

PostWysłany: Wto 17:24, 26 Cze 2007 Temat postu:

Mioim zdaniem powinien pasowac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stunter
Zbanowany



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: WGW

PostWysłany: Wto 17:25, 26 Cze 2007 Temat postu:

Ale moim zdaniem nie oplaca sie kupywac tego. najlepiej wejdz na stronke ojs-a i wejdz w dzial tuning techniczny. tam masz wiele sposobowa na dobry i tani tuning silnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marko_GT
Rowerzysta



Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:58, 26 Cze 2007 Temat postu:

podaj mi dokładny link do tej strony

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stunter
Zbanowany



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: WGW

PostWysłany: Wto 19:47, 26 Cze 2007 Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ferdezo
Kozaczyna



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:12, 03 Lip 2007 Temat postu:

Do tuningowanego Rometa polecam licznik (prędkościomierz) od jawki pokazuje skale do 80 km/h a rometowski do 60 km/h

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stunter
Zbanowany



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: WGW

PostWysłany: Wto 16:25, 03 Lip 2007 Temat postu:

Ja u siebie mam taki. ale tylko do 75km/h mi potrzeba... narazie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum o ogarze 200 Tuning i wiele innych rzeczy o ogarze Strona Główna -> Tuning techniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
phpBB (C) 2001, 2005 phpBB Group
Theme Retred created by JR9 for stylerbb.net & Programosy
Regulamin